Alla inlägg den 7 april 2011

Av Emil Eriksson - 7 april 2011 09:00


 
 

Av Emil Eriksson - 7 april 2011 03:15


Banksy Banksy Banksy. Jag vet knappt vart jag ska börja. Det finns skitgraffiti där ute, som den som kletats upp på baksidan av affären på andra sidan vägen där jag bor. Visserligen ger det lite gladare färg åt en tråkig byggnad, men inte mer än så. Banksy är det riktiga, när jag tittar på hans verk, får jag ofta en sån där känsla av förundran och fascination. Han har tagit sig högre än vanligt folk, vanliga graffitikonstnärer. Det känns som att han har något att säga.. Gratis dessutom.. Och en smula olagligt, men det är ingenting som stör mig alls eftersom han är så bra.



 



Han (Eller? Who Knows? Det låter som en kille i alla fall..) är en anarkist med ett öga för detaljer. En dödlig blandning, och tack vare det gör han världen lite mer intressant. Jag rekommenderar alla att skaffa hans bok "BANKSY: Wall and Piece", eller åtminstone besöka hemsidan. Allt är gratis att ta, men inte att använda för egen vinning, för då är du en dålig människa.



 

     

Det nya försöket.

Translate This Blog.

You translate this blog at your own risk of not understanding much more than before, since Google Translate is not a very clever application. Just saying..

Kalender.

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Arkiv.

Tidigare år.

Fotobloggar.

Bloggar.

18 besvarade frågor

Kategorier.

Omröstning.

Hur många fotografier har du på dina väggar?
 Zilch, zero, not a single one..
 Hmm.. En bild kanske.
 Räknas en fototapet?
 Fem eller färre.
 I fucking love photographies! Man ser inte väggen för alla ramar.

Senaste inläggen.

Sök i bloggen.

Fotobloggar

Blogglista.se

Blog Statistics

Fotobloggar bloggar

bloggping

Konst


Ovido - Quiz & Flashcards