Direktlänk till inlägg 8 mars 2012

Kony 2012

Av Emil Eriksson - 8 mars 2012 18:39


Ibland känner man bara att det inte finns så mycket kvar att kämpa för. Eller kanske snarare att det finns så mycket fel i den här världen att jag inte vet vart jag ska börja. När disken börjat lägga sig på hög som den alltid gör, och lägenheten under mystiska omständigheter har täckts av ett millimetertjockt lager av damm. Just då känns det som att det inte finns så mycket saker på prioriteringslistan som väger tyngre.


Fram till idag vill säga, för det var idag som min vän Viktoria visade den här videon för mig. Kony 2012.. Har du en halvtimme över? Det klart att du har.. Big Brother går att se i efterhand. (Tror jag.. Kollar inte på skiten.) Se den här videon, hela videon.



Jag är egentligen relativt mållös, men videon talar rätt bra för sig själv. Här är något att kämpa för. Gör något, hur stort eller litet det än må vara, du har många valmöjligheter.


Här: Hemsida. Gör något vettigt under 2012.


 
 
Evelina

Evelina

9 mars 2012 00:30

Hej, jag har också försökt hjälpa till att sprida infon. Men jag har sett att det finns en del kritik mot detta.
http://visiblechildren.tumblr.com/

Jag har inte läst allt själv, men jag tycker att man borde se båda sidorna för att ta ett eget beslut om man vill stödja eller ej.

Hur som helst så är detta en bra sak tycker jag, folk får vakna till och se att tillsammans är vi starka. Det kan det komma mycket gott från :)

http://dalatussan.bloggplatsen.se

Emil Eriksson

9 mars 2012 03:02


Ja, barnsoldater och våldtäkter lär ju inte gå ner helt och hållet bara för att man lyckas haffa en bad guy. Att pengarna inte går dit det ska till hundra procent är ju inget nytt det heller. Lite över 30% är dock antagligen mer procent nyttopengar än biståndet Sverige ger till olika regimer i Afrika.

Att sätta Mr Konys huvud på en påle ger åtminstone lite hopp om framtiden för människor i de utsatta länderna i fråga. Jag skulle tycka det vore underbart att känna att hela världen brydde sig om ens välbefinnande, om det så bara hjälpte världen att bli lite bättre. Skit i petitesser som Ugandas regering.

Fuck alla pessimister på Tumblr. Det handlar inte om vart pengarna ska gå osv, det handlar om att kunna ena världen till ett mål. Det vore stort.

 
Hanna

Hanna

23 mars 2012 16:25

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=7DO73Ese25Y

Är ganska osäker på om det är en seriös rörelse det där. De är duktiga på att sprida budskapet och precis som du så tog jag till mig det först, men har börjat tvivla efter att ha sett motståndare.

Kramar

http://hannastankar.bloggplatsen.se

Emil Eriksson

26 mars 2012 21:21

Jag har också hunnit bli lite tveksam till dem på senaste, men grundidén tycker jag fortfarande är fin. =)

 
Hanna

Hanna

23 mars 2012 16:26

Och en sak till - de har ju inte direkt en fredlig lösning och jag som halvpacifist är ju emot dem därför också. Undvika så mycket död och våld som möjligt förespråkar jag.
Kramar

http://hannastankar.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emil Eriksson - 20 juli 2012 17:42

Det var längesen sist. Ska jag vara ärlig så har jag lite tappat suget för bloggandet, men jag antar att det inte är så mycket att göra åt. Förmodligen är det för att jag inte har några känslor kvar för den här bloggportalen längre, så det blir att j...

Av Emil Eriksson - 3 juni 2012 12:52


 

Av Emil Eriksson - 31 maj 2012 19:49


    Här är det som skulle vara min tävlingsbild. Jag tycker ju verkligen att blombilder kan vara något av det tråkigaste som finns. Samtidigt hade jag länge tyckt att det här med fotogram är väldigt coolt och lite unikt samtidigt i samband med a...

Av Emil Eriksson - 31 maj 2012 19:20

Jag nämnde att det är allmän trivsel i att ha en liten fototävling på jobbet, nu vill jag ta tillbaka det igen. Hade det varit så att alla fick vara med och leka i sandlådan så vore det en trevlig liten tillställning. Tydligen är det inte så som jag ...

Av Emil Eriksson - 25 maj 2012 21:00

Jag ligger på latsidan vad det gäller deadlines, vilket allt som oftast inte är till min fördel. Vissa säger att de jobbar bäst under hets och stress, och fast det låter en smula klyschigt så får jag nog räkna mig till en av dem, om de nu existerar. ...

Det nya försöket.

Translate This Blog.

You translate this blog at your own risk of not understanding much more than before, since Google Translate is not a very clever application. Just saying..

Kalender.

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Arkiv.

Tidigare år.

Fotobloggar.

Bloggar.

18 besvarade frågor

Kategorier.

Omröstning.

Hur många fotografier har du på dina väggar?
 Zilch, zero, not a single one..
 Hmm.. En bild kanske.
 Räknas en fototapet?
 Fem eller färre.
 I fucking love photographies! Man ser inte väggen för alla ramar.

Senaste inläggen.

Sök i bloggen.

Fotobloggar

Blogglista.se

Blog Statistics

Fotobloggar bloggar

bloggping

Konst


Ovido - Quiz & Flashcards