Alla inlägg under april 2011

Av Emil Eriksson - 16 april 2011 09:00


 

Av Emil Eriksson - 14 april 2011 16:44


 
I februari var jag och David, en vän till mig, ute för att ta lite promotion-bilder till hans artistprojekt Tune In. Förutom det faktum att mina fingrar höll på att frysa fast i kamerahuset på grund av kylan i det här landet så tycker jag att det gick bra. Det gjordes några riktiga pärlor som det vore synd att låta ruttna i hörnet av en gammal hårddisk. De kommer att dyka upp lite titt som tätt nu under någon veckas gång.


Av Emil Eriksson - 12 april 2011 09:00


 


Av Emil Eriksson - 10 april 2011 09:00


 
En utsikt över Devons vackra landskap. Hit skulle jag med lätthet kunna tänka mig att flytta just för utsikten.. Och vädret..


Av Emil Eriksson - 9 april 2011 15:59


Jag har under ett tag viljat åka till Varbergs lokstallar för att se om det fanns någon som helst potential till bra bilder just där. Så för några dagar sedan begav jag mig då dit, en tidig morgon - Notera att det kan ha varit eftermiddag för vanliga människor.. - luften var fuktig av dimman som tidigare svept in staden, och som nu höll på att lätta.


Det är något speciellt med blöt väderlek, förutom det faktum att bilderna tenderar att bli snyggare och mer mustiga i färgerna. Det är något med dofterna.. Vått tegel, mylla, komposterande löv.. Ahh. Hade den lukten funnits på flaska hade jag köpt den.


 



 




 


Något annat jag blir sjukligt fascinerad av är förfall av alla de slag, men främst förfallna byggnader. De får stå tills dess att de är bortom all räddning. Det är intressant att se hur naturen med tiden nöter ner allt till ingenting. Tack naturen, tack lata människor.. Jag skulle aldrig tycka att de här byggnaderna var intressanta om inte de var i just det här skicket som de är idag. Bohemiska och farliga, för man vet aldrig riktigt var man har dem. De kan rasa samman när som helst.



   

 


Jag ser fram emot att fotografera här på riktigt och snart. Tills vidare får ni hålla till godo med de här mobilbilderna.


Det nya försöket.

Translate This Blog.

You translate this blog at your own risk of not understanding much more than before, since Google Translate is not a very clever application. Just saying..

Kalender.

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Arkiv.

Tidigare år.

Fotobloggar.

Bloggar.

18 besvarade frågor

Kategorier.

Omröstning.

Hur många fotografier har du på dina väggar?
 Zilch, zero, not a single one..
 Hmm.. En bild kanske.
 Räknas en fototapet?
 Fem eller färre.
 I fucking love photographies! Man ser inte väggen för alla ramar.

Senaste inläggen.

Sök i bloggen.

Fotobloggar

Blogglista.se

Blog Statistics

Fotobloggar bloggar

bloggping

Konst


Ovido - Quiz & Flashcards